Майбутнє – за креативними людьми. За тими, хто створює оригінальні ідеї, знаходить незвичайні рішення і не знає, що таке нудьга. Діти креативні за замовчуванням. Якщо їм не заважати, то вони можуть придумувати що завгодно і як завгодно. Завдання дорослих – допомагати перетворювати дитячі фантазії в ідеї і, з часом, вчити продумувати способи реалізації усього напридуманого. Коли весь час дитини розписаний до хвилини – гуртки, додаткові заняття, тощо – не дивно, що вона не буде вулканом ідей, бо не мусить вигадувати собі забави і організовувати час. Усе зробили за неї дорослі. Додаткові заняття, безумовно, корисні, однак щодня необхідно знаходити час для вільної гри. Вільна гра не має нічого спільного з байдикуванням. Креативність у дітей молодшого шкільного віку пробуджують нетипові іграшки, або просто звичайні предмети, як-от ложка, мотузка, картонні коробки, листки паперу, газети, вата, будь-що! Для всього дитина вигадає нові призначення для застосування. Можна гратися зі звуками. Брати різноманітні предмети (горщики, картонні коробки, дерев»яні дощечки, чашки, палички тощо..) і компонувати з них мелодії, та навіть влаштовувати власні креативні оркестри.
Вигадуйте казки! Складайте розповіді на будь-які теми (про сусідського собаку, про хлопчика, що живе навпроти, про казкового дракона, ….) або, наприклад, придумуйте нові закінчення відомим казкам. Розфарбовуйте, клейте, вирізайте! Уся ручна робота стимулює креативність і фантазію дитини. Дайте їй вигадати одяг для ляльок, зробити гараж для машинок із коробки з-під взуття, намалювати зимовий пейзаж зубною пастою, навчіть вишивати, робіть подарунки для близьких людей своїми руками.
Грайтеся разом! Цілою родиною. Шаради, головоломки, настільні ігри, пазли, LEGO. Завдяки цьому дитина навчиться розробляти стратегії, намагатиметься передбачати хід суперника, навчиться працювати в команді.
В початковій школі на заняттях з психологом діти мають безліч можливостей фантазувати та проявляти креативність. Протягом січня в кожному класі проходили групові заняття на розвиток креативу і творчого мислення.
Вправа « Острів» – занурює дітей в ситуацію, де вони потрапили на безлюдний острів, мають на ньому побудувати собі житло, розподілити обов’язки, добувати їжу, захищатися від племені людожерів та виплутуватися із різних ситуацій, які їм диктує ведучий. Вправа чудово навчає роботі в команді, розвиває творче мислення, нестандартні шляхи вирішення проблеми, і в цілому сприяє гарному настрою та дружній атмосфері в класі. Вправа « Моя планета» – формує творчі здібності, вміння дітей домовлятись один з одним, працювати в парі, створювати проекти та, звичайно, творити і проявляти себе. На занятті діти працюють над різними ситуаціями, придумують нові застосування відомим предметам, продовжують розповіді, створюють історії, чому могла трапитися та чи інша ситуація і мають можливість розвивати своє творче мислення.
Пертіа І.О.
ФОТОГАЛЕРЕЯ